האזינו • יפה דרעי בראיון בלעדי: "יש רגעים של ייאוש"

    אסתי פלד 1 Comment on האזינו • יפה דרעי בראיון בלעדי: "יש רגעים של ייאוש"
    23:34
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on מיצג אמנותי בבית שמש: צילום ילדי החלאקה ברקע ציון הרשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', התקיים ראיון בלעדי וייחודי עם רעיית יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, הגב' יפה דרעי.

    בראיון שהעניקה למגיש המהדורה אבי מימרן, שוחחה הגב' דרעי על מסכת החיים הלא פשוטה לצד בעלה היו"ר, מימי הקמת התנועה ועד ימינו אנו – ימים של תקווה לשלום פנימי במפלגה שבהנהגת בעלה.

    בפתח דבריה אמרה כי למרות שלראשונה אנחנו מתמודדים במערכת בחירות ללא מרן הגר"ע יוסף, בכל זאת "כולנו מרגישים שרוחו של מרן מרחפת מעל כולנו. הקב"ה נתן למרן רבי עובדיה את הזכות להקים את התנועה הקדושה הזו, ורוחו פה אתנו גם לאחר שנפטר".

    "בפרט שמדובר במפעל גדול וקדוש ובמטרה כזו גדולה, כשכל המטרה מלכתחילה הייתה לא בשביל הכבוד ולא בשביל הכיסאות, במסירות נפש גדולה", לדבריה, "בעלי היה שותף לזה מהרגע הראשון, אני זוכרת שהייתי כלה צעירה וראיתי אותו איך שהוא ממש מסר את נפשו בשביל להחזיר עטרה ליושנה ולקדש שם שמים, ללא שום כוונה של פוליטיקה", אמרה.

    "בימים הראשונים של הקמת ש"ס, היה לי מאוד קשה, ועברתי תקופה קשה כאמא צעירה עם קטנטנים בבית, ותתאר לך, שלא ראיתי את בעלי לא ביום ולא בלילה. אני זוכרת שאריה התקשר להרב עובדיה וסיפר לו שקשה לי מאוד עם התפקיד שהוא לקח על עצמו. לעולם לא אשכח איך שהרב דיבר איתי, בקולו המתוק ואמר לי באהבה ובאמפתיה גדולה 'את רצית שאריה יצא ראש ישיבה?, אז תדעי לך שכיום הוא שווה כמו מאה ראשי ישיבות".

    על הקשיים האחרונים של בעלה כיו"ר ש"ס בפעם השניה, היא סיפרה: "יש רגעים של ייאוש מסוים, אולם אני משתדלת בכוחי הדל לומר לו שהקב"ה הרי עשה פה דבר שהוא מעל הטבע, וכל המהלך שהוא חזר באופן לא טבעי להנהיג את ש"ס, והרי אם הוא זכה לחזור –  אז כנראה שיש לו תפקיד והוא חייב להיות חזק בו למרות שזה קשה", אמרה והוסיפה: "אני מאמינה באמונה שלימה שהוא יצלח את זה, ולבסוף נתאחד ונבנה את ש"ס כולנו ביחד".

    "אני רואה את המסירות שלו, מסירות נדירה, שלמרות כל הקשיים הוא מחזיק מעמד. במצב כזה, כל אדם אחר היה זורק ורץ החוצה".

    על השאלה, האם ה'שלום' האחרון בין דרעי לישי הוא שלום אמת, ענתה כי "תמיד הערכתי את בעלי אריה, אבל בשבת שהוא ביקש מאלי, הערכתי אותו עוד יותר", לדבריה, "ראיתי שזה כל כך אמיתי , כי בשבת ההיא הוא אפילו לא שיתף אותי במה שהוא רוצה לעשות, וזה בגלל שהוא לא רצה שיכניסו לו מקלות בגלגלים".

    על ציפי ישי, רעייתו של אלי ישי היא אמרה:  "אני ממש בסדר עם ציפי, אמנם אני לא חברה, לא נפגשת על כוס קפה, אבל היא אישה מקסימה נהדרת ועדינה. אני מבינה את הקושי שלה, זו תקופה קשה, אבל אפשר להתגבר, אם לא הייתי עוברת במקום ובניסיון הזה – לא הייתי מבינה. עברתי ניסיון קשה והבטתי קדימה, כי זה רצון ה', כמו שימי בן גירא".

    ולמרות דברי השלום, גב' דרעי טוענת לכתר: "אבל עם זאת, לא נשכח מי הקים את התנועה, וגם, שהרב עובדיה עשה את המהלך האחרון כשהוא בכל כוחו שהיה בריא וחזק. והוא החליט להחזיר את הפיקדון לאריה, שהיה לו זכויות במקום הזה, ואם כל הכבוד, כמה שזה קשה, אבל עדיין אריה היה הראשון שהיה שותף בהקמת התנועה".

    "אלי חייב לבוא ולחזור, ואריה עושה מכל הלב שאלי יחזור, כי במצב הנוכחי אסור לשלב ידיים, ואנחנו מחוייבים לעם ישראל, כך שאת המחלוקות האישיות צריך לשים בצד".

    "אריה יודע לחבק. ברגע שהוא יראה נכונות ללא תנאים אריה יחזק את אלי ויעבוד איתו ביחד, וזה אינטרס של כולנו".

    על אותם נשים חרדיות שרוצות להיבחר לכנסת אמרה: אני מאמינה גדולה בכוח הנשי, יש נשים מאוד מוכשרות היום, ואי אפשר לזלזל בכוחם. אבל יש הלכה ואנחנו לא יכולים לעבור על ההלכה. ולכן התרומה של הנשים לא צריכה להיות דווקא בכנסת, יש מספיק הזדמנויות רבות שנשים יכולות להשפיע".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות